ÇİN MOBİLYA SEKTÖRÜ YERİNDE PAZAR ARAŞTIRMASI ÇALIŞMASI

29 Haziran 2020

8-13 Eylül 2019 tarihleri arasında Çin Halk Cumhuriyeti'nin Şanhay şehrinde, ülkemiz mobilya ürünlerinde Çin’e ihracat potansiyelimizin değerlendirilmesi amacıyla, bir Yerinde Pazar Araştırması (YPA) çalışması gerçekleştirilmiştir.

Araştırma çerçevesinde, Çin mobilya sektöründe önemli ticaret kuruluşları, sektör çatı kuruluşu ve sektör temsilcileri ile toplantılar gerçekleştirilmiş olup, eş zamanlı olarak “CIFF” (44th. China International Furniture Fair) ve “Furniture China 2019”  fuarları ziyaret edilerek birçok firma ile görüşmeler yapılmıştır. Söz konusu görüşmeler ışığında Yerinde Pazar Araştırması (YPA) Raporu hazırlanmıştır.

Trademap verilerine göre Çin’in mobilya ithalatı 2014 yılında 2,7 milyar dolar iken, %22 oranında artışla 2018 yılında 3,3 milyar dolara yükselmiş ve ülke dünya mobilya ithalatında 11. sırada yer almıştır. Mobilya ithalatının yoğunlaştığı ülkeler İtalya, Almanya, ABD ve Vietnam’dır. Çin’in toplam mobilya ithalatı içinde İtalya’nın payı %18, Almanya’nın payı %14’dür. Türkiye son beş yılda ülkeye mobilya ihracatını yaklaşık 4,5 kat artırmış ve Çin’in mobilya ithalatında 29. sırada yer almakta olup, payı %0,5’dir. Pazarda lider konumda bulunan İtalya döşenmiş koltuk, kanepe, diğer yatak odası, oturma odası ahşap mobilyaları ve metal mobilyalarda yüksek rekabet gücü ile Çin pazarında %18 oranında pazar payına sahiptir.
 
Çin’in Yıllara Göre Mobilya İthalatı

 
2013-2018 döneminde %12 oranında gerçekleşen ev dekorasyonu ve donanımları perakende piyasası yıllık bileşik büyüme oranının Çin ekonomisinin yavaşlamasıyla beraber merkezi hükümetin yapısal reformları ve gayrimenkul projeleri üzerine olan kısıtlayıcı politikaları sebebiyle 2019-2023 döneminde %9,5 olacağı öngörülmektedir.

Yüksek kaliteli mobilyaların hedef müşterileri arasında Çin'in giderek büyüyen üst orta sınıfı yer almaktadır. 2012 yılında şehirli hanehalklarının %14’ünü oluşturan üst orta sınıfın 2022 yılında %54 paya çıkacağı öngörülmektedir. Türk mobilyalarının Çinli nüfusun orta-üst gelir grubuna hitap edebileceği, özellikle Türk ve Ortadoğu motiflerine nazaran modern tasarıma ağırlık veren firmalarımızın Çin pazarında ilerlemesinin daha kolay olabileceği sonucuna varılmıştır.

Yerinde Pazar Araştırması ziyareti sonucunda hazırlanmış raporda, Çin mobilya sanayi ayrıntılı bir şekilde ele alınmış olup, üretim, tüketim, pazar yapısı, standartlar, pazara giriş ve dağıtım kanalları hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır.

Raporu talep etmek için lütfen Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü Dış Pazar Analizleri Dairesi (dtuedpa@ticaret.gov.tr adresi) ile iletişime geçiniz.